Výživa, Pohyb, Zdraví
  

Denní menu

Stravu je nutné přijímat v menších dávkách, nepřejídat se ale ani nehladovět. Přejídaní i hladovění způsobuje

zdrava-zena-vyziva

energetickou nerovnováhu, a ta se v konečném důsledku velice negativně projevuje na našem těle.

V případě přejídání je příjem energie vyšší než potřebujeme a časem tloustneme. Je však chybou si myslet, že v případě hladovění budeme hubnout. Hladovění, které trvá déle, má velice často za následek zpomalení metabolizmu, organizmus začíná šetřit energii a v konečném důsledku hladovění vede k tloustnutí.

Rozestupy mezi jednotlivými jídly by měly být v intervalu 2,5 až maximálně 3 hodiny. Takto spočtené nastavené časy je nutné dodržovat, jídla nevynechávat a rovněž mezi jídly nic nekonzumovat.

V případě vynechání jídla dochází k velkému hladu a energie určená pro další jídlo není postačující, máte hlad. V druhém případě (konzumace mezi jídly) dochází k nekontrolovanému příjmu potravy a navýšení denního energetického příjmu.

Většina denního příjmu by měla být přijata do cca 12.00 (cca 60% příjmu). Na odpolední svačinu a večeři už zbývá pouze 40%. Tato energie je však plně postačující proto, aby tělo bylo schopno fungovat a neukládalo nadbytek nespotřebované energie do tuků (toto nemusí platit u extrémního výdaje energie v podobě náročné sportovní aktivity).

graf-zdrava-vyziva