Výživa, Pohyb, Zdraví
  

Dopolední svačina

Všichni víme, že bychom měli ovoce jíst denně. A právě dopolední svačina je ten nejvhodnější okamžik. Kromě toho jsou ještě jako dopolední svačina vhodné mléčné zakysané výrobky jako např. jogurty, jogurtové nápoje, kefíry apod.

Není nutné vybírat jenom ty výrobky, které jsou bez příchutí. Klidně můžeme volit ochucené ovocné výrobky. Energii, kterou přijmeme, jsme schopni v průběhu dne využít.

Nedoporučuji však smetanové výrobky a to ani v případě, že neřešíte problém s nadváhou. Je pravdou, že smetanové výrobky jsou díky vysokému obsahu mléčného tuku chutnější, ale jsou vysoce kalorické a mají vysoké procento zmíněného tuku. Zde se jedná o tuk živočišného původu – takže nasycené mastné kyseliny. Ty nejsou pro náš organizmus ve větším množstvíjogurt doporučovány a jejich příjem plně pokryjeme spotřebou masa kromě ryb.

Na druhou stranu, není vždy nutné se omezit na nízkotučné mléčné výrobky. Toto omezení na nízkotučné výrobky rozhodně platí pro lidi se zvýšenou hladinou cholesterolu. U normální populace to však není nezbytně nutné, nemluvě o chuťové stránce.

Takže jednoduché doporučení na závěr:

Obecně jako dopolední svačinu doporučuji hlavně ovoce příp. ovoce v kombinaci s mléčnými výrobky.  V případě, že je to pouze ovoce, tak 1 jablko rozhodně není dostatečná svačina. K jablku přidat např. banán nebo jinou kombinaci alespoň 2 ks ovoce. Ovoce v kombinaci s mléčnými výrobky znamená nahradit jedno ovoce bílým jogurtem a udělat si z toho ovocný salát. Nedoslazovat! Je možné svačinu zpestřit cca 10 ks ořechů, mandlí apod. Ovoce už pak nejíst večer.