Výživa, Pohyb, Zdraví
  

Odpolední svačina

Odpolední svačina by měla v sobě zahrnovat v nějaké formě mléčný výrobek (jogurt, kefír, tvaroh, tvarohovou pomazánku) v kombinaci s celozrnným pečivem, aby nebyl hned hlad.  V případě, že byl mléčný výrobek dopoledne a odpoledne už na něj není chuť, je možné použít podobnou skladbu jako snídaně, ale zde už vynechat sladká jídla. Jako svačinu už snížit množství ovoce, nahradit ho zeleninou. Ovoce jíst hlavně dopoledne.

Rovněž je možné k odpolední svačině jíst polévky. Polévky by však neměly být moc mastné, doporučovala bych lehčí, zejména zeleninové polévky doplněné např. luštěninou.

Jako odpolední svačina by neměly sloužit sušenky, čokoláda, bonbóny či jiné pamlsky.

svacina_odpoledni

Zde platí jedno z nejdůležitějších pravidel pro správné stravování – jídlo plánovat, neimprovizovat. Je jenom velmi málo jídel, které narychlo koupíte ve stánku nebo v potravinách, které by skutečně splňovaly požadavky na správnou výživu. Pomazánky, které koupíte, jsou svým základem majonézové, rybí salát s jogurtem má jogurt rovněž jenom jako módní doplněk.

Malá výjimka ve složení odpoledních svačin je žádoucí v případě, že máte v plánu sportovní aktivitu. Pak je možné k odpolední svačině přidat více sacharidů, ubrat bílkoviny a tuky. Můžete si dokonce dovolit i něco sladkého, ale ne plněné čokoládou nebo nějakým krémem. Když müsli tyčinku, tak s ovocem a bez polevy, Bebe sušenky bez ořechů nebo rýžové chlebíčky ale opět bez polevy.