Výživa, Pohyb, Zdraví
  

Večeře

vecereK večeři by měla být hlavně zelenina s netučnou bílkovinou. Zeleninu je vhodné zpracovat jako hlavní jídlo večeře – zeleninový salát.  Asi nikdo ani při sebevětším odhodlání nevydrží dlouhodobě chroupat samotnou zeleninu. Navíc to vůbec není potřeba. Je spousta možností jak připravit skutečně velice chutný zeleninový salát a co je v dnešní době taky důležité – příprava této večeře Vám zabere cca 20 minut. Zálivka, která by měla přijít do salátu a jejíž základem bývá kvalitní olivový olej, navíc pomáhá využít vitamíny rozpustné v tucích.

Zeleninový salát je potřeba doplnit netučnou bílkovinou. Může to být 30% sýr, libová šunka, vajíčko, kuřecí maso, tuňák ve vlastní šťávě, krabí tyčinky, luštěniny apod.
Po sportovní aktivitě je navíc vhodné doplnit část sacharidů. Samotný zeleninový salát by byl v tomto případě velice hladové jídlo. Doplňovat sacharidy je však potřeba opatrně, objemově na misku salátu je to asi jenom 1/3 objemu sacharidy (1/2 rohlíku, 1/3 malé misky těstovin, 1 brambora, ½ kopečku rýže), zbytek je zelenina.

Omezit k večeři teplá hlavní jídla – příjem pak bývá zbytečně vysoký. Rovněž už vynechat sladká jídla a omezit ovoce.